Construcții de drumuri și autostrăzi

An aerial shot showing the construction of the Tyne Tunnel

Construcții de drumuri și autostrăzi

Venim in intampinarea bugetelor pentru construcția de drumuri

Autoritățile rutiere, fie că sunt locale sau naționale, se confruntă cu sarcina dificilă de construire și întreținere a drumurilor. Inginerii care proiectează drumuri noi sau reabiliteaza drumurile publice urmăresc să ofere constructii sigure, mai bune și mai durabile, mai economice  și  rezistente la intemperii.

Cei responsabili de întreținerea rețelelor de drumuri și autostrăzi existente se confruntă cu un decalaj tot mai mare între nevoile unei rețele deteriorate și bugetele de întreținere limitate. Cum se poate rezolav problema, in conditiile in care costurile cu materialele și cu forța de muncă sunt în continuă creștere?

Tensar a ajutat de mulți ani autoritățile rutiere, devenind lider industrie  în proiecte fiabile de drumuri și imbracaminti rutiere. Putem ajuta în continuare in privinta bugetelor pentru lucrări de terasamente și lucrări de poduri utilizând tehnologiile noastre dovedite, susținute de cunostintele de specialitate și programul de calcul Tensar.

Image of Imbracaminti rutiere

Imbracaminti rutiere

Proiectanții aleg tehnologia Tensar pentru a îmbunătăți durata de viață a pavajelor noi sau pentru a permite o grosime redusă a pavajului. O geogrilă Tensar pentru stabilizare este proiectată în structura drumului, situată dedesubtul sau în interiorul straturilor libere pentru a controla mișcarea agregatului. Astfel sunt reduse deformațiile și crește rezistența pavajului, imbunatatind si menținând rigiditatea.

Prin reducerea grosimii pavajului, se realizează economii la materiale și costuri de transport iar durata de execuție a drumurilor și emisiile de carbon sunt reduse. Creșterea duratei de viață a unui pavaj reduce cerințele de întreținere ulterioara și scade costul pe întreaga durată de viață.

La fel ca și în straturile libere, există potențialul de îmbunătățire a eficienței straturilor de asfalt în pavajul flexibil. Pot fi încorporate produse Tensar pentru asfalt in straturile intermediare pentru a îmbunătăți performanța la oboseală a asfaltului. Acest lucru permite proiectantului să ia în considerare straturi mai subțiri de asfalt pentru un anumit nivel de performanță. Reducerea grosimii asfaltului are un impact semnificativ asupra costurilor generale ale pavajului și formării drumurilor. Alternativ, creșterea nivelurilor de performanță va beneficia de un cost redus pe întreaga durată de viață.

Image of Fundația Drumului

Fundația Drumului

Performanța unui pavaj este direct influențată de calitatea și longevitatea fundației drumului. In cazul terenurilor slabe sau variabile, proiectantii trebuie să ia în considerare modul în care se stabilește construcția drumului precum și materialele necesare și grosimea stratului pentru a oferi o fundație puternică și stabilă. Protecția pe durata execuției drumului este, de asemenea, importantă. Deformarea, aparitia fagaselor și remodelarea fundatiei au impact asupra rezistenței și retenției de apă, afectând performanța și longevitatea pavajelor noi și structura drumului.

Geogrilele Tensar pot îmbunătăți performanța pe termen lung a fundațiilor de drumuri, prin protejarea fundatiei pe durata executiei, stabilizând stratul de acoperire și/sau straturile de bază pentru a oferi cea mai bună construcție posibila de drum. Prin stabilizarea și consolidarea straturilor de fundație, grosimea atât a stratului de acoperire cât și a straturilor de bază poate fi redusă, economisind astfel costul de construcție al drumului. De asemenea se reduc excavațiile, consumul de materiale, transportul către și de la șantier și emisiile de carbon, oferind un drum mai durabil și mai rezistent.

Image of Plusvaloare

Plusvaloare

Ce ar fi dacă ai putea proiecta imbracaminti rutiere cu performanțe ridicate, durabile și rezistente - fără creșterea costurilor? Dacă ai putea prelungi durata de viață a pavajului până la 200% sau ai crește durata de viață a unui strat de acoperire, reducand si costul/km/an al unei intervenții de reinnoire a suprafeței? Toate acestea sunt posibile cu ajutorul Tensar.                                                                                                                                                                                                                                                                                               Suprafața pavajului poate constitui  obiectivul principal al unei autostrăzi dar rețeaua se bazează pe lucrări de terasamente majore, rambleuri și poduri. Inginerii specialisti care lucrează în construcția de drumuri și autostrăzi se confruntă cu aceleași presiuni de a oferi mai mult. De asemenea, încearcă să proiecteze mai economic, mai durabil și cu o mai mare rezistență. Scopul este de a construi terasamente de autostrăzi cu o suprafată redusă, mai rapid și cu emisii de carbon reduse și tabliere de poduri fără cheltuieli ridicate de întreținere, așezate direct pe culee de pamant armat, cu costuri reduse, folosind umplutură reciclată. Tensar a venit cu soluții inovatoare pentru lucrari de pavaje, terasamente și poduri - susținute de competenta și programul de calcul Tensar.

Image of Pamanturi expansive

Pamanturi expansive

Unele autorități rutiere trebuie să se confrunte cu soluri argiloase expansive care pot afecta grav durata de viață a imbracamintilor rutiere noi, prin mișcările de contracție și dilatare asociate cu schimbările de umiditate. Acest lucru se manifestă de obicei sub formă de fisurare prematură de-a lungul suprafeței drumului. S-a dovedit că geogrilele Tensar pentru stabilizare atenuează efectele contracției, crescând foarte mult durata de viață a drumurilor.

 

Image of Întreținerea pavajului

Întreținerea pavajului

Strategiile convenționale de întreținere a pavajului implică adesea amplasarea unei strat de acoperire din asfalt pe suprafața pavajului. Cu toate acestea, fisurile sau îmbinările din pavajul existent se vor reflecta adesea în noua suprafață, reducând eficiența și scurtând durata de viață și, adesea, singura soluție este realizarea unor straturi de acoperire din ce în ce mai groase.

Includerea unui strat intermediar Tensar pentru asfalt poate intercepta fisurile, întârziind propagarea acestora și mărind durata de viață a stratului de acoperire. Costul anual per kilometru pentru tratarea stratului de acoperire este mult redus. A plăti puțin mai mult pentru stratul intermediar de asfalt care urmează să fie încorporat are un efect disproporționat mai mare asupra costului total.

Image of Îmbunătățirea drumului la adâncime completă

Îmbunătățirea drumului la adâncime completă

Odată cu creșterea costurilor materialelor și a obiectivelor de durabilitate, reutilizarea materialelor pentru îmbunătățirea drumurilor a devenit imperativa. Reabilitarea completa a drumurilor câștigă teren în multe regiuni. Pavajele existente sunt pulverizate, pozate din nou și compactate înainte de refacerea suprafeței cu asfalt. În unele cazuri, în timpul procesului este adăugat un nou liant sub formă de bitum sau ciment. Incorporarea unei geogrile Tensar pentru stabilizare sub stratul de drum îmbunătățește compactarea și consolideaza pavajul reabilitat, crescand durata de viață.

Image of Lucrări de terasamente  și poduri

Lucrări de terasamente  și poduri

Aproape toate proiectele de autostrăzi implică execuția de ziduri de sprijin, terasamente de drum, culee de pod, etc. Autoritățile de drumuri și antreprenorii de autostrăzi au apreciat de multă vreme avantajele soluțiilor Tensar. Tensar are o gamă de sisteme TensarTechearth pentru ziduri de sprijin, terasamente abrupte și culee de pod. Aceste soluții oferă avantaje majore de cost și in ceea ce priveste graficul de execuție față de metodele alternative de construcție. Ele permit, de asemenea, utilizarea materialelor de umplere reciclate sau relocate pentru a reduce costurile și a minimiza impactul local. Tensar are, de asemenea, soluții inovatoare pentru construirea de fundații de terasamente pe terenuri slabe, care pot fi mai rapid de construit intr-un spatiu redus și cu tasări controlate.

Proiectați cu încredere, de oriunde.

  • Proiectați și evaluați secțiunile de pavaj și pietriș
  • Proiectați și evaluați platformele  de lucru
  • Comparați cu ușurință materialele alternative
  • Determinați economiile de cost, de timp și factorii de sustenabilitate
  • Creați rezumate ale alternativelor de proiectare pentru părțile interesate ale proiectului
  • Partajați caracteristici care ajută la colaborare

Invatati mai multe 

Start proiectare acum

Stacked Image 0

Resurse pentru drumuri și autostrăzi